Novi Sad
25.08.2014.
11:58 > 15:24
Preko 20 udruženja pozvalo je Novosađane da u utorak, 26. avgusta, dođu kod Spensa na protest "Park, ne parking".
  • liman

    26.08.2014 13:15
    Paulovnija
    Parking sigurno neće ukloniti (pošto im je cilj da spens oživi), ali se može naći kompromis. Na površini između novog i malo starijeg parkinga se mogu posaditi neka brzorastuća drva, pa se na protestu između ostalog može apelovati i na to.
    Predlažem drvo koje se zove Paulovnija. Raste neverovatnom brzinom, a i lepo izgleda kad cveta. Za par godina bi to mogao da bude ozbiljan drvored.
  • Мало већи мислилац

    26.08.2014 09:17
    @Мислилац
    Упознат сам са свим поменутим актима, сигурно не причам напамет. Ако је на неком месту вишим актом површина предвиђена рецимо гаража од 450 места (паркинг), али детаљним планом није разрађено то решење, онда је у реду ту поставити неко привремено паркиралиште - та површина ће свакако бити намењена аутомобилима, па привремено може бити и у неком импровизованом облику (паркиралиште). Уосталом пун је град површина насутих туцаником која се зову "привремена паркиралишта". Ако је вишим актом предвиђено да у тој зони буде парк-спортски садржаји-дечије игралиште, то генерално решење је предвиђено са разлогом, узимајући у обзир окружење и генералне потребе града. У том случају, ако градите паркиралиште, ви радите у директној супротности са смерницама из вишег акта, био тај паркинг привременог карактера или не. Зато одлука комисије није исправна. То што је по грађевинским стандардима ово паркиралиште урађено као да је трајно, право је питање узимајући у обзир које намере је то тако урађено и да ли заиста неко мисли да ће за 3 године то бити уклоњено. Срећом па на тој површини нема неких угрожених биљних и животињских врста, па није направљена нека трајна штета.
  • Torbica2

    26.08.2014 08:15
    Botovi reaguju na sve sto je protiv nazadnjaka. Smesi se drzavni posao
  • 26.08.2014 06:57
    Ime moje
    Ti što potpisuju te akte kao da i sami ne žive u Novom Sadu. Bolje da su pare dali za restauraciju starih fasada, puteva i sličnog samo što te fasade neće zarađivati pare po satu.
  • Gari

    26.08.2014 06:46
    ko bi narodu ugodio taj se jos nije rodio.
  • Mislilac

    26.08.2014 06:09
    @Malo veći mislilac
    Pa sam naziv gradske odluke govori o čemu je reč - do privođenja prostora planiranoj nameni! To znači ako je na nekom prostoru nešto planirano, ali iz nekog razloga to sad ne može biti realizovano, do tada tu može biti izgrađen privremeni objekat (u ovom slučaju parking). Ukolio smatrate da ste vi u pravu, to bi bila nelogičnost - planiran parking - napravljen parking - prostor je već priveden planiranoj nameni!! Pročitajte spomenutu gradsku odluku.
  • MV

    26.08.2014 00:39
    Kanjonci-Kromanjonci
    Ko je dao dozvole za ovo mimo urbanističkog plana? Verovatno isti oni koji ruše kuće iz vremena secesije i prave kanjone od ulica? Tada se niko nije bunio... Sad treba.
  • Tamara

    26.08.2014 00:21
    nisu mi jasni ljudi..
    da ne rade tu parking govorili bi `koliko prostora ni za sta, bolje da naprave parking, iovako se nema gde parkirati`, a sad posto rade onda govore bolje ovo, bolje ono `zasto parking, sto ne park`. da rade park opet bi gundjali sto park, a ne ... ljudima nikad udovoljiti. budite zahvalni pa se makar nesto radi.
  • Svan

    25.08.2014 23:38
    Ne razumem zasto se dize tolika frka, parking ce biti privremen. Toliko je parkinga izgradjeno u Novom Sadu, pa se niko nije bunio.
  • fleš smordon

    25.08.2014 22:40
    smradovi
    Privremeni, ha?

    Ahahaha... ua lopovi!
  • cuvar parkinga

    25.08.2014 21:17
    hmhmhm
    a sta ce biti kada i univer za par godina (a mozda i ranije) napusti spens, ostace gomila betona da zvrji prazna.
  • Evo i mog

    25.08.2014 20:59
    komentara
    Nestalo para u kasi Parking servisa pa "crtaju" nova parking mesta...
    Kakav NIS kakav Univer...
    Još malo pa će i dvorišta da iscrtaju!
  • 25.08.2014 20:29
    @Petao Džon

    Kenja mi se od ovakvih komentara.
    Uvek je nesto drugo "bitnije" i sve postaje nebitno. Negde se mora delati, poceti.
  • Rambo

    25.08.2014 20:15
    je davno opisao ovakvu vlast
    Da se pitam, ja bih
    Betoniro travu
    I ofarbo tamno braon
    Svaku vodu plavu.

    Nekako bih probušio
    Tanki sloj ozona,
    A Zemlju bih zaštitio
    Kesom od najlona.

    Da se pitam, ja bih
    Posjeko sve šume
    I za ukras postavio
    Od traktora gume.

    Kiselinom ja bih
    Zemlju navodnjavo,
    A djecu bih svakog dana
    Rengenom slikavo.

    Da se pitam, nasred grada
    Ložio bih kazan;
    Svako bi mi jeo, zna se,
    Ručak jednobrazan.

    Praznikom bih instaliro
    Oko glave lovor
    I narodu održao
    Slijedeći govor:

    Beton, beton, samo beton,
    Beton nama treba,
    Jer iz trave opasno nas
    Ljuta zmija vreba.


    Zar ne liči na sadašnji Novi Sad?
    Nažalost!
  • Мало већи мислилац

    25.08.2014 17:55
    @Мислилац
    Члан 33 Закона о планирању и изградњи каже "Документи просторног и урбанистичког планирања морају бити усклађени,тако да документ ужег подручја мора бити у складу са документом ширег подручја.". Одлука о коришћењу простора до привођења планираној намени по себи није у нескладу са планским документима, јер ако рецимо хоћете да градите привремени паркинг тамо где ће иначе бити паркинг, то је у складу са вишим документом. Ако хоћете да градите привремени паркинг тамо где је предвиђен парк или спортски објекат, то НИЈЕ у складу са вишим документом. Зато је Комисија дала погрешну оцену и спуцала 150.000 еура грађана Новог Сада у паркинг за један супермаркет који је ушао у локацију где није имао адекватну пратећу инфраструктуру. Ту су најмање криви Урбанизам, ЗИГ и остали који раде технички део посла, ово је чисто политичка одлука. Уз то, грађанима је одузета једна ливада (ту где се гради паркинг је била ливада, а не блато и паркирана возила).
  • 25.08.2014 17:55
    Rik
    ..pa već su ga skoro završili... na žalost.
  • munja

    25.08.2014 17:54
    mislite li
    RAzmislite malo, niko ne razmislja!! Merkator zatvorio parking za NIS-ovce. Komsije im razbijaju kola a gospoda moraju kolima dolaziti a nemaju gde parkirati jer im ne daju na njihov parking (a, da nemaju ga). Ovo je parking za NIS a ne UNIVER.
  • 25.08.2014 17:49
    Parking
    Dobro, zelene površine ali gde ja da parkiram kada hoću da šopingujem na Spensu ili u Uneveru.??
  • -

    25.08.2014 17:19
    -
    priznacete da je najrealnije resenje-srusiti spens.

  • Đura Mutavi

    25.08.2014 16:03
    TC, a ne P
    Bolje bi bilo da nam izgrade još neki tržni centar na toj lokaciji , uveliko zaostajemo za Beogradom, a parkirati možemo gde hoćemo.
  • 25.08.2014 15:50
    Dana
    Tipično novosadsko pros...vanje.

    Onaj jadni spens je bio dolina ukletih dok se nije otvorio taj veliki market, i naravno da treba da se obezbedi parking kupcima... smeta im što je živnuo spens...

    Vidim, sve je vrvela ta ledina od ekološki prosvećenih Novosađana dok se nije pojavila ova ideja sa parkingom...
  • Bulevarac

    25.08.2014 15:49
    A je to...???
    Ako cemo da bude lepo treba da ostane zelena povrsina ali ne da bude PROSTOR ZA IZVODJENJE PASA...
    Ako cemo prakticno parking je skroz OK...
    E sad da vidim koliko ZELENIH a koliko CRVENIH...???
  • Biljana

    25.08.2014 15:45
    Da li ste normalni?
    Dajete na znacaju ovoj besmislenoj vlasti u NS svojom akcijom a oni ce parking svakako napraviti. A gde ste bili kada je usvajan ovaj sramni Zakon o radu? Kako to da je vazniji jedan parking od egzistencije svakog gradjanina i svake gradjanke u Srbiji?
  • Petao Džon

    25.08.2014 15:35
    Toliko sr*nja u gradu, u državi, a vi pozivate ljude na protest zbog parkinga!?
    To je najveći problem današnjice Novosadjana, parking kod Spensa...
    Polite se svi kompletno kao onaj iz Bihaća!
  • Justice

    25.08.2014 15:34
    realno..
    20 udruzenja, znaci pojavice se oko 30-40 ljudi, poznavajuci dobro ta udruzenja i svaki "protest" koji je najavljen na 021.
  • Borko

    25.08.2014 15:30
    Pa da.
    Direktor SPENSA Milan Balać pozvao građane na protest,treba mu prostor za AUTO-ŠKOLU.
  • xy

    25.08.2014 15:13
    - Dr Arslanagić
    Pa zar i ovi što kao vode grad nisu privremeni ili misle da su trajni.
  • avu

    25.08.2014 15:01
    tipično ns-adski ,dok je bila prazna ledina,uzgred vrlo ružna ,niko nije tamo tražio park niti organizovao radionice....naravno da treba park ali treba i parking mesta,glupo je protestovati protiv nečeg korisnog, evo ajde da organozujemo peticiju za park sa kulrurnim sadržajima izmedju naselja i nove detelinara kao stvoreno je za jedan ograman park sa stazama za trčanje amfiteatrom, uređenje one ranžirne stanice kao nekog muzeja ili moderne umetnosti....
  • mislilac

    25.08.2014 15:00
    @Za @Za nekog ko misli
    Parking je izgrađen u skladu sa Odlukom o korišćenju prostora do privođenja planiranoj nameni (''Sl.list grada Novog Sada'' broj 11/10) o čemu je odlučivala Komisija Gradonačelnika Novog Sada za urbanizam i u vezi sa čim je donet Zaključak da na ovom prostoru može biti postavljen parking sa rokom privremenosti do privođenja prostora planiranoj nameni a najduže tri godine. Toliko o tome da je tu ZABRANJENA gradnja!!! Malo se uputite u nešto pre nego što počnete sa pisanjem.
  • observer

    25.08.2014 14:05
    parking
    Spens je počeo da propada od kad su se pametnjakovići setili da naplaćuju parking, a i ovde neće biti besplatan, tako da se postojeći market ne nada procvatu. Dobro rade samo trgovine sa besplatnim i komfornim parkingom ! Ne znam zašto je to tako. Eto, nekad je bio popularan tržni centar u krugu sajma u Beogradu. Onda su došle haračlije, malo im je bio prihod od zakupa prostora, pa su počeli da naplaćuju parking. Eno, prodajni prostor je napušten, a pokoji zalutali je na parkingu. Tako je to kad čobani dođu u grad, trbaju i oni da žive od nečega.
  • Deki

    25.08.2014 13:46
    I za i protiv
    Gradski prevoz je jadan, automobila je previše, parking mesta je nedovoljno, parkova i zelenila uopšte je malo, nedovoljno staza za bicikliste, saobraćajna kultura SVIH učesnika u saobraćaju je jadna... Slažem se sa svime.
    Smatram da JOŠ JEDAN parking tik pored postojećeg nije rešenje. Niko se nije setio da podigne sprat kao što je kod SNP-a? Niko se nije setio da posadi drvored sa južne strane da napravi malo hladovine?
  • 25.08.2014 13:44
    naravno....
    ...puno je zelja, a malo truda.
    Ko ustane od tastature neka dodje sutra tamo, ja dolazim 100% sa prijateljima, pa se moze praviti ideje za dalje. I veliki park iza detelinare, i igralista za decu i mnogi zahtevi.
    ALI nemojte mi se samo zaliti, kao neke dokone babe...
    Izadjite i uradite nesto. Pa ONDA dajte predloge.
  • Goxy

    25.08.2014 13:20
    Ideja
    Treba još parkinga napraviti, ali da se ne naplaćuju!
  • -

    25.08.2014 13:11
    -
    parking zbog marketa?
    zar se limancani ne gade na sve supermarkete osim na merkator?
  • 25.08.2014 13:10
    U Merkatoru ima sasvim dovoljno parking mesta, a to je odmah preko puta.
  • Marko

    25.08.2014 13:05
    @neko ko misli
    SPENS ne da ne može postati profitabilan od jednog univer supermarketa i zakupa koji taj univer daje, već je u dubiozi od pola milijarde dinara, a projekcija menadžmenta je da se oslanja na to što će sportska udruženja dobijati od grada pare kroz projekte i podršku i da oni plaćaju zakup! zato nemojte pričati koješta... najveća stavka na spensu je hlađenje objekta u letnjem periodu, to su sistemi koji su sa aspekta grejanja i hlađenja neodrživi... što se tiče te "livade" koja je bila "blatnjava", na mestu gde se gradi parking NIKADA se nisu parkirala vozila, već su se parkirala i parkiraće se i dalje pored (u nastavku postojećeg parkinga). ekološki ekstremizam ne postoji, ovde je na delu saobraćajni i urbanistički ekstremizam, u gradu nema ni 20% zelenih površina, čega ćete se nadam se setiti svaki put kada vas bude pržila letnja jara, zimi vas bude šibao ledeni vetar, kada vas budu gušili izduvni gasovi i kada ne budete čuli više nijednu pticu na grani... ja neću decu u takvom gradu i zato ga menjam.
  • Limanac

    25.08.2014 12:59
    Parking se namešta...
    ...Univerexportu.
  • razjasnjenje

    25.08.2014 12:58
    @ anonimus sa dugačkim komentarom
    Ta "livada" je trebala da se pretvori u uredjenu zelenu povrsini, iliti neku vrstu parka po planu grada - te se zato nije protestovalo. Odluka o parkingu je donesena "odjednom" i po hitnom postupku, i zato se i protestuje...valja se prvo dobro raspitati pa onda tek suditi...
  • za @neko ko misli

    25.08.2014 12:55
    za @neko ko misli
    za @neko ko misli ... po urbanistickim planovima tu je ZABRANJENA bilo kakva gradnja.. a sad ovi iz grada se vade da moze jer je ovo "privremeni parking" .. pa ce sada da bude privremeno jedno 1000 godina..
  • lucia

    25.08.2014 12:50
    Atletski teren
    za kladivo, koplje, disk je u neposrednoj blizini parkinga. Hoće li neko dobiti po glavi i /ne daj bože!/ autu ili smo kraljicu sportova proterali iz NS??
  • limanski par

    25.08.2014 12:47
    @anonimus
    Limanski park je na Limanu 3.
  • 25.08.2014 12:40
    Sela po Vojvodini i Srbiji puna zelenila, a svi se sjatili u grad...kome smeta beton, lepo se pokupi ode na selo i uziva u zelenilu...
  • neko ko misli

    25.08.2014 12:34
    ekologijom do bankrota
    Izgradnja pakringa je dobra ideja. Pre svega na tom prostoru nikada nije bio park već neuređena ledina.

    Ekološki prosvećeni građani nisu prostestovali kada su se tu vozila parkirala na "divlje" a zatim zemlju na točkovima iznosila na kolovoz.

    SPC Vojvodina je u teškom stanju, Korak ka profitabilnosti ovog objekta je nedavno izgrđen supermaket. Niko neće ići u isti ako se ne obezbedi parking. Ne vreti se pozivati na postojeći parking sa druge strane zgrade, jer nema teorije da će ljudi gurati kolica sa robom kroz pola objekta da bi došli do svojih kola.

    Čitam, inicijatori se pozivaju na to da se parking gradi mimo urbanističkih planova. U razmim varijatam ranijih urbanističkih planova na tom prostoru se predviđalo mnogo toga od proširenja SPC Vojvodina do hotela za sportiste.

    Slažem se da je automobila sve više. Izgradnja parkova je potrebna, ali ne čisto zato da bi se zadovoljio nečiji ekološki ekstremizam. Ljudi će nastaviti da kupuju i koriste automobile dogod je javni saobraćaj takav kakav je. Siguran sam da će vam velika većina ljudi koji se voze plavim autobusima reći da bi vrlo rado istu relaciju savlađivali svojim automobilom ako bi mogli da ga priušte.

    Činjenica je da je ovoj lokaciji potrebniji parking nego park. Takođe na uređenom parkingu mogu se posaditi drvoredi - eto rešenja.

  • 25.08.2014 12:34
    Kasno
    "Al kasno Marko na Kosovo stize..."

    A gde su bili sve ovo vreme do pocetka izgradnje parkinga?

    Kasno je i za Novi Sad. Doziveo je sudbinu svih velikih gradova, gde je parking postao ne samo skup vec i veoma tezak za pronaci. A bolje biti nece, bar dok je filozofije da svako mora imati auto, inace nije sposoban ili sta vec...

  • Lexv

    25.08.2014 12:34
    a zasto da ne?
    Istina je da Novom Sadu trebaju parkovi ali isto tako treba i parking prostor. Ovo kod SPENSA vise je pogodno za parking prostor nego za park, sto zbog velicine (nije to dovoljan prostor za park) sto zbog namene. Na SPENSU se otvorio Univer pa je logicno za ocekivati povecan broj vozila u blizini. Ti ljudi treba negde da parkiraju kola kada dodju u shopping. E sad, druga je stvar da li je SPENSU zaista bio potreban Univer ali sad kad je vec tu, treba napraviti i pratecu infrastrukturu. Bolje da se kao gradjani borimo za izgradnju jednog velikog parka na praznom prostoru izmedju Detelinare i Novog Naselja nego sto organizujemo ovakve mini-akcije za zaista mali prostor.
  • 25.08.2014 12:24
    Ej jako mi se sviđaju ovi sto sad protestvuju,a tamo toliko godina brisan prostor!!! Pa što niste protestvovali da se tamo zasadi zelenilo napravi park (ja sam uvek za parkove), a ne sada posle sto godina, kad su mašine već ušle da postave behaton, gde je inače bila gola ledina-dajte, molim vas!

    Bolje tu svoju energiju utrošite da protestvujete da se pod hitno u Novom Sadu odrede površine (bar veličine Futoškog parka) koje će u narednih 20-30 godina biti sistemski ozelenjavane, i od kojih će u budućnosti postati ozbiljni parkovi.

    Limani 3 i 4 nemaju park, Novo naselje i Detelinara nemaju park, Salajka i Podbara nemaju park, Grbavica nema park, a da ne govorim o centru grada koji je gotovo ostao bez mogucnosti da se negde napravi park (Dunavski park jeste lepo uredjen,ali je smešno mali za ovakav grad)!

    Gospodo draga, parkovi nisu nepokošene livade, niti se park moze napraviti za godinu-dve! parkovi lepi i uredjeni prave se decenijama! Kada je u ovom gradu napravljen park-zapitajte se, a toliko kuća porušeno i i dalje se ruši-gde su po urbanističkim planovima planirani parkovi-i šta je urađeno po pitanju njihove izgradnje?! Zbog toga protestvujte, a ne zbog toga što neko oće da poravna livadu kod Spensa.
  • 25.08.2014 12:19
    Џабе сад све. Тамо се увелико гради...
  • dr Arslanagić

    25.08.2014 12:16
    "Privremeni" parking, "privremena" sportska akademija, "privremeni" hotel... Kako se niko ne seti da napravi jedan privremeni park?
  • 25.08.2014 12:04
    Predlog
    Smatram da taj deo treba ostaviti pod zelenilom i napraviti neki park tu, poput limanskog ili tako nešto da ima drveća i klupa. Može unutar parka i neka fontana. Potreban je parking u centru, moj predlog je onaj prostor u Dunavskoj ulici iza Muzeja Vojvodine, gde se sad ionako parkiraju kola i taj parking može da bude na nekoliko nivoa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna